Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2011 11:19 - Един млад живот угасна завинаги
Автор: zarumitu Категория: Новини   
Прочетен: 18012 Коментари: 29 Гласове:
37

Последна промяна: 23.02.2011 09:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

На 26.02.2011 г.се навършват шест месеца от внезапната и трагична смърт на Румяна Алексиева.
С раждането си човек идва на този свят с плач,но Руми плака и когато го напусна.Всеки родител иска да прегърне своето дете,да усети топлината и биещото сърце,но сега,ние ще прегръщаме гробът и студен.Липсва ни много и страдаме. Мъката е непоносима,а споменът вечен. 
В разцвета на своята младост и физическа сила,без да е имала някакви минали заболявания или хронични такива.Поради лекарско безхаберие,небрежност и нечовешко отношение на лекари от САРИЛ към УМБАЛ-Плевен.Един млад живот угасна завинаги.Румяна Алексиева 1990-2010 г.В епикризата пише: СТАТУС ПРИ ИЗПИСВАНЕТО: В стабилизирано общо състояние.Ориентирана,контактна,        адекватна,афебрилна.Приема течности и храна per os.Хемодинамика-стабилна-АН 120/80 мм/Hg.Ефективно спонтанно дишане.Вертикализирана.. ЛАБОРАТОРНИ ИЗЛЕДВАНИЯ : HB-127 Er-3.95 Whc-17 Het 0.37 Tp-285 K-4.3 Na-137 C1-101 Giu-5.9 Urea-3.2 Creat-36 PT-81% ASAT -43 ALAT-59 TBil-58 TP-67 Alb.-31 GGTP-238;Кръвно газов анализ-в норма. ИЗХОД ОТ ЗАБОЛЯВАНЕТО: С подобрения. ПРЕПОРЪКИ ЗА РЕЖИМ И МЕД. ЛЕЧЕНИЕ: Домашно-амбулаторно. ПРЕПОРЪКА към ОПЛ: Контрол на чернодробните функции и грижи за декубиталната рана. Дата:25.08.2010 г. Нач.клиника: Д-р В.Цветков. Румяна Алексиева преживя един ден.На 26.08.2010 г.в нечовешки мъки и болки,задушавайки се...Румяна почина. ВЕЧНА И ПАМЕТ! 
Внимание! Второто видео не се препоръчво преглеждането му от хора със слаба психика и непълнолетни лица!












Гласувай:
37


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. zarumitu - Ако медиите бяха отразили този с...
22.02.2011 11:44
Ако медиите бяха отразили този случай,както направиха със случаите с малката Гери и случаят в Горна Оряховица,то щеше да се заинтерисуват институциите с вещина и да се потърси справедлива отговорност.На този етап имаме известие, че при извършената проверка от Изпълнителна агенция „Медицински одит” са констатирани нарушения и по случая е образувано досъдебно производство.
цитирай
2. fartuni2011 - fartuni2011-esenna
22.02.2011 12:38
Почивай в мир!
цитирай
3. анонимен - ot 4i4o Juli - NEMA TAKAVA DARJAVA!!!!
22.02.2011 12:49
KAKTO VSI4KO VAV NA6TA DARJAVA TAKA I MEDIITE OBSLUJIHA NQKOI ZAINTERESOVAN DA NE SE DADE GLASNOST NA TOZI SLU4AI ! JALKO ZA DOBROTO DETE POZNAVAH Q LI4NO BE6E PRIQTELKA NA MOITE DECA.KOGATO HODIH VAV BOLNICATA PRI NEQ NA SVIJDANE VIDQH KAKVO OTNO6ENIE IMAHA LEKUVA6TITE LEKARI KAM NEQ!!!!!MOJEBI ZA6TOTO NE BE6E BOGATA???DANO DA SE STIGNE DO SADEBEN PROCES VAV KOETO SE SAMNQVAM DALBOKO, AKO VSE PAK IMA TAKAV EDVALI 6TE IMA OSADEN NQKOI NEKADAREN LEKAR ZA SMARTA NA TOVA MLADO MOMI4E!!! E NEMA TAKAVA DARJAVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MIR NA PRAHA I !!!!
цитирай
4. bven - Мил хубав ангел!
22.02.2011 19:34
Дано е щастлива там, където отива !
цитирай
5. kleotemida - Да почива в мир!
22.02.2011 22:05
Да почива в мир!
цитирай
6. bizcocho - За мен бе стрес да изгледам клипа ...
23.02.2011 00:57
За мен бе стрес да изгледам клипа преди време... Не бих посмяла да го отворя отново... Не дай Боже никому такава трагедия!
Болката ви е нечовешка! Както е нечовешко проявеното безхаберие!Търсенето на отговорност, от тези, които са го проявили спрямо нея няма да я върне, но поне е частична утеха, че не ще има възможност да се прояви същото безхаберие от носителите му, спрямо други деца!
Почивай в мир,Руми!
цитирай
7. tanelia - Светла й памет!
23.02.2011 08:33
Светла й памет!
цитирай
8. miaa - Поклон пред паметта на Руми! Поч...
23.02.2011 15:04
Поклон пред паметта на Руми! Почивай в мир, скъпо момиче.
цитирай
9. dolsineq - Мир на душата й!
23.02.2011 21:30
Мир на душата й!
цитирай
10. sladyr4eto87 - нека почива в мир поклон най искрен ...
24.02.2011 01:05
нека почива в мир поклон най искрен пред светлата и памет
цитирай
11. pevetsa - Почивай в мир Руми!
24.02.2011 18:48
Почивай в мир Руми!
цитирай
12. creatura - Боже, много е тъжно и страшно!Исках ...
26.02.2011 00:03
Боже,много е тъжно и страшно!Исках да напиша почивай в мир или светла ти памет,но....това дете никога няма да почива в мир,докато убийците му са свободни да отнемат още и още на воля,и даже са заплатени за това.Не знам как да ви дам сили да продължите да се борите?Трябва да го направите и дано един ден душата и наистина намери покой.
цитирай
13. mt46 - "Боже,
26.02.2011 11:16
колко мъка има на тоя свят!..."
Няма я, няма я "бялата лястовица"!...
Със състрадание: Марин Тачков
цитирай
14. iliada - Вечна и памет!
26.02.2011 17:36
Страшно е когато умират млади хора..........много ,много страшно.......
цитирай
15. sparotok - ужасно
26.02.2011 20:10
Ужасно е, когато млад човек си отиде по такъв начин - заради престъпното небрежество на хора наричащи себе си лекари. Дори и виновните да бъдат наказани, болката на близките едва ли ще намалее, загубата е прекалено голяма...

Нека Руми почива в мир, Бог да даде покой на душата й!
цитирай
16. bizcocho - Сетих се днес за вашето момиченце. . ...
26.02.2011 21:52
Сетих се днес за вашето момиченце...
цитирай
17. neprosvet - neprosvet - Жалко!
26.02.2011 22:40
Почивай в мир, мило дете! Дано си в един по-справедлив и по-хубав свят!
цитирай
18. ognena71 - Почивай в мир мило детенце!
27.02.2011 00:37
Почивай в мир мило детенце!
цитирай
19. pevetsa - За Румито, почивай в мир!
27.02.2011 19:58
Споделям болката ви мили хора.

http://pevetsa.blog.bg/muzika/2011/02/27/za-rumito-pochivai-v-mir.695278
цитирай
20. magnoliya - Вечна и памет!
27.02.2011 21:37
Моите съболезнования към близките! Няма по-лошо нещо за един родител да изпраща детето си в отвъдното! Мъката е голяма и той си я носи докато е жив.
цитирай
21. andi2 - ВЕЛИЗАР,
27.02.2011 22:53
Много съжалявам за Вашата загуба
:(
цитирай
22. priqtel12 - Почивай в мир,
27.02.2011 23:17
мило момиче!
цитирай
23. bojo12345 - Бог ще я приеме в обятията си!
01.03.2011 20:09
Нека се молим за нея и да няма други разплакани родители!
Трябва да се търси отговорност от всички нас на тези "Лекари"!
цитирай
24. makont - Аз нямам думи, такова красиво дете!
06.03.2011 14:36
Измират ни децата, това е. На никой не му пука. Моите уважения към всички лекари, но често започнаха да умират деца от безхаберие. Знам, че не са виновни само тези, причинили смъртта на това прекрасно създание, но как живеят днес. Днес е прошка, Вие, бихте ли им простили. Може би, вече не ги мразите, не изпитвате нищо към тях, но никога повече за Вас човекът в бяла престилка няма да означава СПАСЕНИЕ. Вечна памет на това младо момиче, дано наистина е отишла в по-добрия свят(ако има такъв). Още една звездичка в небето.
цитирай
25. mimoza92 - мъка
07.03.2011 14:35
Съболезнования към близките.Бог да даде покой на душата й!
цитирай
26. анонимен - Вечн покой! Само не разбрахме от ...
12.03.2011 00:02
Вечн покой! Само не разбрахме от какво беше болна?
цитирай
27. zarumitu - Пневмоторакс Автор: д-р Черв...
01.04.2011 18:39
Пневмоторакс
Автор: д-р Червеняков, П.
Редактор: проф. Червеняков, А., дмн
Информацията в статията е насочена към потребители с медицински познания
1. Какво е определението и какви са видовете пневмоторакс?
Пневмоторакс- наличието на свободен въздух между висцералната и париеталната плевра.
Видове:
спонтанен - не се предхожда от травма или физическо усилие. Най често се дължи на руптура на малка, върхово разположена була. Може да се срещне при пациенти с астма, булозен емфизем, пневмосклероза, бронхогенен карцином, синдром на Марфан или пневмония.
травматичен - пневмотораксът често се причинява от тъпа (с фрактура на ребро, руптура на бронх или хранопровод) или пенетрираща гръдна травма (прободна или огнестрелна). Може да се причини ятрогенно при опит за канюлиране на централен венозен съд.
тензионен - тензионният пневмоторакс е животозастрашаващо състояние. Настъпва когато въздух прогресивно навлиза в плевралното пространство, но не може да го напусне (вентилен механизъм). Увеличаващото се налягане предизвиква колапс на белия дроб и избутва медиастинума контралатерално. Това води до притискане на големите съдове и намаляване на венозния приток и сърдечния дебит. Целият процес може да настъпи много бързо и да доведе до сърдечен арест за броени минути.
2.Каква е клиничната картина?
Оплакванията могат да варират от съвсем леки до тежка диспнея, шок и животозастрашаваща белодробна и сърдечна недостатъчност. Водещите признаци са:
внезапна, остра болка в гръдната област
диспнея, тахипнея
липсващо или силно намалено дишане при аускултация на засегнатата гръдна половина
девиация на трахеята
тимпанизъм при перкусия

3. Как се поставя диагнозата пневмоторакс?
Диагнозата на тензионния пневмоторакс е изцяло клинична:
рентгенова графия в право положение.
кръвногазов анализ (S02)
Пневмотораксът бива:
малък  рентгенографски белия дроб е отделен на не повече от 1 см. от гръдната стена
среден  до 3 см.
тотален  белия дроб е колабирал напълно и се представя свит в хилуса
4. Какво е лечението на пневмоторакса?
Тензионен пневмоторакс
извършване на спешна декомпресия чрез поставяне на канюла във второ междуребрие (по горния ръб на трето ребро) по средна клавикуларна линия подаване на кислород чрез маска
поставяне на аксиларен гръден дренаж (5то междуребрие по средна аксиларна линия). След манипулацията се поставя на мека аспирация или на подводна аспирация по Билау.
изваждане на канюлата
контролна рентгенография за потвърждаване на позицията на дренажа
Първичен пневмоторакс  при минимален пневмоторакс не се налага лечение. Въздухът се резорбира за 2  4 седмици.
аспирация чрез пункция във второ междуребрие
поставяне на аксиларен гръден дренаж
Вторичен пневмоторакс  аспирация ако белия дроб е отделен на 2 см. или по малко от гръдната стена
поставяне на аксиларен гръден дренаж.
Изваждането на гръдните дренажи е препоръчително да става 24 часа след разгъването на белия дроб. Оперативно лечение е препоръчително при случаи на двустранен, неповлияващ се от торакоцентеза пневмоторакс; при рецидивен пневмоторакс.
цитирай
28. анонимен - PneumoThoraX
30.10.2011 01:11
Аз съм още в болницата.Вече 21 дни лежа с вентилен Пневмоторакс в "Пирогов".Аз съм от Русе и първоначално бях настанен в общата хирургия на окръжна болница в Русе.Там ми поставиха дренаж,но дори след 24 часа мека аспирация,аз дишах още по-трудно и знаех,че няма много да издържа.Вдишах ли въздух,много трудно го издишвах и никой не ми вярваше! Майка ми се хвана и се прибра чак от Гърция за да ме измъкне от тази болница(русенската). По спешност с линейка бях откаран в "Пирогов" - София. Няма да забравя как ми загасяха лампата,а аз нямах никак глас да викна за помощ.Само да излезна от Пирогов....
ще се върна в Русе и ги започвам един по един! От русенската болница бях изписан по молба на майка ми,като подписах декларация за отказ от лечение в това заведение и след като бях готов да бъда откаран за София,получихме епикризата- "спонтанен пневмоторакс декстра"

Доста ме измъчиха в Русе.Бях на косъм от смърта.
Никога няма да забравя колко много се молех да ме види хирург,понеже неможеше да издишвам въздуха и правех по 7-8 сърдечни шока на ден.Ръцете ми изтръпваха за секунди и двете,после посиняваха сърцето беше под напрежение и почти бях на предела да изпадна в кома.Две денонощия бях буден и знам,че това ми помогна да остана на този свят .Едва издишвах.Гледах да поемам по-малко въздух,иначе ставаше много лошо.Молих се толкова много за помощ.Едва издържах тези 3 дни.В Пирогов лекарите казват,че е чудо,че съм жив!
Аз съм ЖИВ и ще се върна скоро в Русе. Господ вече ми е простил предварително !
Законите в тази държава НИ правят ПРАВЯТ ПРЕСТЪПНИЦИ !
цитирай
29. анонимен - PneumoThoraX
30.10.2011 01:16
анонимен написа:
Аз съм още в болницата.Вече 21 дни лежа с вентилен Пневмоторакс в "Пирогов".Аз съм от Русе и първоначално бях настанен в общата хирургия на окръжна болница в Русе.Там ми поставиха дренаж,но дори след 24 часа мека аспирация,аз дишах още по-трудно и знаех,че няма много да издържа.Вдишах ли въздух,много трудно го издишвах и никой не ми вярваше! Майка ми се хвана и се прибра чак от Гърция за да ме измъкне от тази болница(русенската). По спешност с линейка бях откаран в "Пирогов" - София. Няма да забравя как ми загасяха лампата,а аз нямах никак глас да викна за помощ.Само да излезна от Пирогов....
ще се върна в Русе и ги започвам един по един! От русенската болница бях изписан по молба на майка ми,като подписах декларация за отказ от лечение в това заведение и след като бях готов да бъда откаран за София,получихме епикризата- "спонтанен пневмоторакс декстра"

Доста ме измъчиха в Русе.Бях на косъм от смърта.
Никога няма да забравя колко много се молех да ме види хирург,понеже неможеше да издишвам въздуха и правех по 7-8 сърдечни шока на ден.Ръцете ми изтръпваха за секунди и двете,после посиняваха сърцето беше под напрежение и почти бях на предела да изпадна в кома.Две денонощия бях буден и знам,че това ми помогна да остана на този свят .Едва издишвах.Гледах да поемам по-малко въздух,иначе ставаше много лошо.Молих се толкова много за помощ.Едва издържах тези 3 дни.В Пирогов лекарите казват,че е чудо,че съм жив!
Аз съм ЖИВ и ще се върна скоро в Русе. Господ вече ми е простил предварително !
Законите в тази държава НИ правят ПРАВЯТ ПРЕСТЪПНИЦИ !



Законите в тази държава, НИ правят ПРАВЯТ ПРЕСТЪПНИЦИ !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zarumitu
Категория: Новини
Прочетен: 790388
Постинги: 68
Коментари: 1031
Гласове: 11429
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930