Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2015 09:34 - Москов! Защо лекарите "ядат" бой?
Автор: zarumitu Категория: Новини   
Прочетен: 2267 Коментари: 0 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Както писах в предишния си постинг: Задавалили сте си въпрос, какво провокира агресия на пациент спрямо родните ни лекари? Ето още един пример: www.burgasnovinite.bg/Sgrabchiha-me-i-mi-skasaha-bolnichniya-list.html

Пациентка със счупена ръка: Ортопедът и съпругата му ме сграбчиха с всичка сила и ми скъсаха болничния
"Ортопедът от болницата в Самоков Румен Бончев и съпругата му Дияна нападнаха пациента си Добринка Джоргова, като я бутали, дърпали и се гаврили с нея в кабинета си. Джоргова е със счупена ръка и била принудена да се разкарва заради тях три дни между София, Самоков и Говедарци с адски болки, съобщава „Вяра”.Тя умолявала администраторката Дияна Бончева да коригират допусната от нея грешка в болничния, регистрирана от НОИ. Тази грешка оставила цял месец потърпевшата без обезщетение и тя посрещнала празниците със счупена ръка и без пукнат грош. Вместо да коригира грешката, Бончева едва не нанесла нова телесна повреда на Джоргова. Наложило се клетата жена да извика полиция на помощ.

„Искам да споделя моята история с вас. Историята на един обикновен човек, гражданин на Република България, който е дълбоко потресен от начина, по който някои от лекарите в България се отнасят към своите пациенти и правото на гражданите да изразяват своята гражданска позиция, биват всекидневно потъпквани.

На 30.12.2014 г. в навечерието на настъпването на новата година с дълбоко огорчение ще споделя с вас какво се случи с мен. Но преди това ще разкажа малко предисторията. На 18.10.2014 г. постъпих в болницата в Самоков с фрактура на лявата ръка, при което ми бе издаден болничен лист в размер на 35 календарни дни. Дотук всичко е наред. Тъй като травмата, която получих, беше сериозна, се наложи продължение на моето лечение. Беше издаден нов 30-дневен болничен. И дотук добре. Но всичко това е привидно.

Месец след предоставянето на втория болничен лист в НОИ ми беше върнат поради грешка в него. Писмото с върнатия болничен лист беше изпратено до моя работодател. И дотук добре. Своевременно информирах и медицинското лице, издало болничния лист на 29.12.2014 г., и изразих разочарованието си от факта, че съм останала без парични средства за празниците, при което последва едно грубо отношение от служителката, издала болничния лист. Думите й бяха, че няма как да е сбъркала и болничният лист е издаден от ЛКК и поиска да й го донеса лично.

Наложи се да пътувам още същия ден до София, въпреки че и в момента съм в болничен домашен престой, тъй като в този период бях при моите родители в с.Говедарци. Въпреки усилията от моя страна и занасяйки болничния лист още същия ден в ранния следобед (14,30 ч.), така и не намерих никой в болничния кабинет въпреки обявеното работно време до 17,00 ч. Тръгнах си, нямаше какво да направя. На следващия ден 30.12.2014 г. с надежда, че болничният ще ми бъде коригиран, отидох отново при госпожата, издала болничния лист.

При което тя погледна болничния и каза, че той е вярно написан и грешката не е в нея. Опитах се да й обясня, че в придружаващото писмо към в болничния лист има точно описание на корекциите, които трябва да се направят, но тя така и не пожела да го погледне и започна да ме засипва със словесни обиди и заплахи. При така създалата се ситуация поисках от нея да се легитимира, тъй като не носеше бадж, защото съм разочарована от нейното отношение и че искам да подам жалба до управителя на МБАЛ-Самоков. При тази моя реакция госпожата се афектира още повече, каза ми, че „щяла съм след малко да видя коя е тя” и извика за подкрепление д-р Румен Бончев, завеждащ ортопедичното и травматологично отделение в същата болница.
След минути в кабинета на госпожата пристигна д-р Бончев и при споделеното му от мен, въпреки че не пожела да чуе моето оплакване, скъса издадения от тях грешен болничен лист пред очите ми и с думите „никога повече няма да видиш болничен” ме хвана и сграбчи с всичка сила и ме изхвърли от кабинета навън с думите, че „кабинетът си бил негов”, и разхвърля остатъците от скъсания болничен лист в лицето ми. Бях потресена от реакцията и на двете медицински лица. Но всичко това в крайна сметка си има своето обяснение. Въпросната служителка се оказа съпруга на д-р Бончев и е нормално той да защити своята съпруга в създалата се така ситуация.

Служителката се казва Дияна Бончева, това го разбрах от служителите на МВР. Нямаше какво да направя, защото аз не съм мъж и нямам физическата сила на доктора и се наложи да се обадя на телефон 112, за да дойдат служители на РУП-Самоков и да разрешат възникналия спор. Отново бяха отправени заплахи към мен и отново, че не им „пукало на кого щяла съм да се жалвам”. След 15 минути пред болничния кабинет се отзоваха служителите на МВР. Дадох своите показания. Последва жалба от моя страна към управителя на МБАЛ-Самоков д-р Скелина. Същото направих и в местното полицейско управление.

Пиша ви това писмо, защото в България съм сигурна, че не съм единственият случай на такова отношение от медицински лица към своите пациенти. Напоследък по медиите се показваше обратната гледна точка за побоите над лекарите, но във вас е моята надежда да покажете и другата страна – за физическата саморазправа на лекарите със своите пациенти. Вярвам във вас, че няма да оставите този случай, и отново ще обърнете внимание и на нас, гражданите.

Неведнъж сте го правили и затова отново се обръщам с надежда към вас, за да може справедливостта да възтържествува. За да няма такова отношение към пациентите. Да отиваме с доверие в институцията болница и към медицински лица, които са там да лекуват болните граждани. Защото в крайна сметка всеки е длъжен да изпълнява професионалния си дълг”, разказа за патилата си жената.

По случая е образувано досъдебно производство, на място са пристигнали и полицаи. Междувременно шефът на РПУ-Самоков беше сменен.

Надяваме се новият началник Ивайло Трайков да разнищи случая."






Гласувай:
22


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zarumitu
Категория: Новини
Прочетен: 789146
Постинги: 68
Коментари: 1031
Гласове: 11429
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031